![]() |
kép forrása:http://www.mommo.hu/kep/popup/467934/782dd464cc |
Nem a fül méretétől függ... :)
Kutatási eredmények bizonyítják, hogy az emberek átlagosan csak 25%-ban figyelnek oda a másik ember mondanivalójára- a többit, amit belehallottak, vagy azt állítják, hogy hallották- egyszerűen hozzáköltik.
Manapság, a legtöbb ember így viselkedik, ez egy új viselkedési forma, mely rengeteg problémát okoz úgy magánéleti, mint munka területen.
Kommunikációs hiba. Emberi kapcsolatok így nem épülhetnek, ki sem alakulhatnak.
Az oktatás kudarcba fullad és az üzleti életben elkerül a siker.
Minden oknak, minden magyarázatnak köze van az úgynevezett " reaktív hallgatáshoz", amikor az illető mást csinál, nem figyel a másikra, amikor az mondd valamit.
Előfordult már Veled is, hogy találkoztál valakivel , aki megkérdezte: "hogy vagy"?- s amint elkezdted a választ, máris elnézést kért két szó után, hogy "bocsi, igazából, nagyon sietek..."stb. Mert csak látszat kérdés volt. "Jópofizás". Ha kérdezel, akkor őszintén tedd és figyelj a válaszra.
Ha magadra ismertél esetleg ebben a mondatban, akkor tudod már, mi az amin változtatnod kellene, mi az oka, hogy elkerül a siker. Reaktív hallgató vagy. Ez vesztes állapot. Ahhoz, hogy nyertes pozícióba kerülj, tanulj meg kreatívan hallgatni.Hogyan válhatsz reaktív hallgatóból kreatív hallgatóvá?
Amint azon kapod magad, hogy nem hallod a másikat, vagy nem tudod mit olvastál, állj meg, vizsgáld meg, hogy éppen mivel foglalkozol a helyett, hogy odafigyelnél arra, amit a másik ember éppen mond. Határozd el magad, hogy figyelni fogsz arra, amit mondanak. Nyitottan, kreatívan. Íme a 11 pont:
1. Összehasonlítás=" az igazi ügynök halála", ugyanis ez versenyhelyzetet teremt. Ne akard elérni, hogy igazad legyen. Egyszerűen, csak figyelj oda, és hallgasd meg mit akar mondani az illető.
2. A téma elterelése= ha ezt teszed, azt az üzenetet küldöd a másik félnek, hogy "nem érdekelsz"...
3. Álmodozás=" bocsi, mit mondtál?" ezzel azt üzened a másik félnek, hogy személye nem fontos...
4. Harc= az én autóm, termékem, jobb mint...a tied, nevetséges, óvodás viselkedés, kinek az apukája erősebb?
5. Szűrés= képzettségre való utalás, szűrőként működik, előző tapasztalatok, hozzáállás, helyzet,vélemény, ismeretek alapján kerül be a fejedbe az, amit a másik mondd. Ha csak azon gondolkozol el, amit a szűrőn keresztül jut be a fejedbe, mondhatod-e azt, hogy tényleg hallod amit a másik fél mond?
6. Azonosulás= csak azokat a dolgokat hallja ki a mondottakból, amivel egyet ért
7. Értelmezés=Valójában minden párbeszéd során, értelmezésről van szó. Ezért, ne próbálj meg rögtön értelmezni. Főleg, ha levelet olvasol.
Sok munkakapcsolatban a figyelmetlenül és éppen az olvasás pillanatában hangulati állapotunktól függő értelmezések miatt történnek félreértések. Ezért is hívjuk az e-mail kommunikációt személytelennek.
8. Gondolatolvasás= ne akard befejezni a mondatát, mielőtt ő maga kimondaná. Ez nem cirkuszi előadás.
9. Bólogatás= a legtöbb embert kirázza a hideg a "Bólogató Jánosoktól". Átlátszó! Bizalmatlanságot kelt. Inkább mosolyogj ( vigyázz, ne legyen mesterkélt) és hallgass figyelmesen. ( egy szélesen mosolygó ember szinte képtelen negatív gondolatokra :)
10.Előzetes tervezés= ne tervezd el a párbeszéd menetét, rögtön az elején, mert a tervezésre fogsz koncentrálni, nem a beszélgető partnerre.
11.Elpróbált monológok=Ne azon gondolkodj, hogy mit fogsz neki mondani, mert akkor nem fogod tisztán hallani, mit mond a beszélgető partnered.
Elképzelhető, hogy Te még hozzá tudsz tenni a listához néhány pontot.
Egészítsd ki és javíts a hallásodon.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése